חדשות המוסיקה • סיכום שבועי

אסתי חדד Comments Off on חדשות המוסיקה • סיכום שבועי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יעקב שוואקי באלבום חדש, מענדי ורצברגר באלבום בכורה עטור כוכבים, עובדיה חממה וגיל עקיביוב משלבים כוחות, ישראל עמר וישי לפידות בדואט ו…ציפורי הלילה של שלמה כ"ץ.
חדשות המוסיקה מתוך התכנית מוצ"ש מוזיקלי עם יוסי אייזנטל, מעכשיו גם במהדורה אינטרנטית.

מאת: יואב דיליאון ודוד קליגר

בשבוע האחרון התחתן בנו של הרב דוד לאו – החתן ידידיה… לכבוד השמחה והכלה, ששמה שיראל טובה לבית משפחת פינק, הופק שיר חדש על המילים "ונזכה ונחיה ונראה ונירש טובה" וכו', בלחן ועיבוד של משה לאופר כשהמבצע הוא לא אחר מאשר אוהד מושקוביץ.
[audio:/wp-content/uploads/2012/02/Music_venizke_ohad.mp3|titles=Music_venizke_ohad]

והנה עוד חתן, הזמר קובי ברומר התחתן גם בשבוע שעבר , ולכבוד החתונה הפיק לו חברו נחום חסיד שיר. הלחן הוא של קובי עצמו, מתוך הזמר "אשת חיל", כשעל העיבוד – עדי נתנאלי.

כפי שסיפרנו לכם לא מזמן חגג הנער ישראל עמר בר מצוה. במהלך האירוע הפתיע אותו הזמר ישי לפידות שהגיע לשיר, וכתוצאה מהחיבור הזה נולד דואט חדש ביניהם, "תודה" שמו. זהו שיר מתוך אלבום הבכורה של עמר, שייקרא "ביום ההוא" וככל הנראה הוא עומד לצאת ממש בקרוב, עוד לפני פורים. הלחן בשיר תודה הוא של איצי וולדנר, למילים אותם כתב שמואל יונה כשהעיבוד של יאן פרייטור.
[audio:/wp-content/uploads/2012/02/toda_amar_lapidot.mp3|titles=toda_amar_lapidot]

יעקב שוואקי יוצא סוף סוף באלבום חדש Cry no more (ובתרגום חופשי – "לא עוד בכי"). שיר הנושא באלבום החדש מדבר על ארץ ישראל וירושלים, ועל הטרור והפיגועים שהיו בה, בציפייה לביאת המשיח. כרגיל באלבומיו של יעקב שוואקי שותפים טובי המעבדים – משה לאופר, יענקי בריסקמן, ישראל לאם, ג'ף הורביץ…
[audio:/wp-content/uploads/2012/02/music_no_more_cry_shwaki.mp3|titles=music_no_more_cry_shwaki]

מענדי ורצברגר נמצא מאחורי הקלעים של תעשיית המוסיקה החסידית כבר כמה שנים טובות, קולו ולחניו מככבים בלא מעט שירים חסידים מוכרים של גדולי הזמר כמו יוסף חיים שוואקי, מענדי וואלד, פיאמנטה ועוד… בקיץ האחרון נפטרה ל"ע אמו ע"ה, ועכשיו הוא אומר שהגיע הזמן לצאת באלבום משלו, אותו הוא מקדיש לזכרה. האלבום ייקרא 'ואני תפילתי', והוא צפוי לראות אור אי"ה לקראת ראש חודש אדר. האלבום צפוי להכיל אחת עשרה רצועות, כשכמעט כולם נכתבו והולחנו על ידו. באלבום נוטלים חלק בכירי תעשיית המוסיקה, כגון איצי וואלדנר, אלי לישנסקי, מונה רוזנבלום, אלי לאופר, איצי ספינר, יואלי דיקמן, רולי אזרחי ועוד.

עובדיה חממה וגיל עקיביוב ממשיכים בפרויקט "הנוצה" שיצא לקראת פסח, ומגישים שיר שני: "מסך הנצח עולה". מילים: עובדיה חממה, לחן ועיבוד: גיל עקיביוב.

[audio:/wp-content/uploads/2012/02/music_zman_geula.mp3|titles=music_zman_geula]

הזמר שמואל בוגדרי מתקדם אל עבר אלבום הבכורה שלו, עם סינגל שלישי, "אני שר" קוראים לשיר, מילים ולחן של שמואל, ועיבוד של סיני אביאל.

הזמר שלמה כ"ץ, מספר לנו שבאחד הלילות השבוע הוא לא הצליח להירדם, ולכן הלך לכותל ובדרך בין בליל ציוצי הציפורים של הבוקר קיבל את ההשראה לשיר חדש העונה לשם "ניגון הציפורים".

ציפורים מעוררות השראה מוסיקלית - שלמה כ"ץ



0 תגובות